Свято осені завітало до нашого садочка
9 січня 2018 р. прийняв перших малят ДНЗ в кількості 27 дітей.
Працює дві групи: «Ромашка» для дітей молодшого віку та «Сонечко» для дітей старшого віку. Харчування 3-х разове безкоштовне для дітей, фінансування відбувається за кошти Миронівської районної ради.
Групи забезпечені ігровим демонстраційним матеріалом, в кожній групі є телевізор, музичний центр.
Світлі та теплі спальні чекають малечу.
Працюють 3 вихователі та 2 помічники. Садочок розрахований на 50 дітей. Подали заяви 38 батьків.
Смоляр Я.В.
ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ЗДО
на період до 2023р.
ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ЗДО
на період до 2023р.
ЗМІСТ…………………………………………………………….…………………….2
ВСТУП…………………………………………………………….……………………3
2.1. Загальна характеристика закладу дошкільної освіти
2.2. Аналіз діяльності
2.3. Мета, завдання, принципи роботи та пріоритетний напрямок
розвитку ЗДО
Проекти з реалізації завдань програми…………………………………9
І проект «Здоров’язбережувальне середовище»…………………………….11
II проект «Кадри»……………………………………………………………..12
IІІ проект «Виховання і розвиток особистості дитини»…………………….12
ІV проект «Соціально-психологічний супровід освітнього процесу»…….13
VІ проект «Матеріально-технічне забезпечення»……………………….…18
Вступ
Розвиток закладу дошкільної освіти в умовах реалізації нової державної освітньої політики, основними орієнтирами якої є:
Планування розвитку освітньої системи ЗДО до 2023 року зумовлено необхідністю кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості і конкурентоспроможності ЗДО, вирішення стратегічних завдань.
На сучасному етапі плідна співпраця усіх учасників освітнього процесу набуває найактуальнішого змісту, насамперед по створенню та оптимізації гармонійного розвивального середовища для дітей.
Програма розвитку закладу дошкільної освіти визначає стратегічні пріоритети розвитку установи, започатковує організаційні шляхи її реалізації, обгрунтовує ресурсні потреби. Вона скеровує учасників навчально-виховного процесу до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства та держави на засадах європейських вимірів якості освіти.
Як зазначено в Концепції Державної цільової програми розвитку дошкільної освіти, основним завданням дошкільної освіти є збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини, виховання любові до Батьківщини, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій та звичаїв, свідомого ставлення до себе, оточення та навколишнього природного середовища, формування особистості дитини. Сьогодні увага педагогів направлена на створення нової моделі дошкільного навчального закладу, який використовує в своїй діяльності загальні закономірності сучасного менеджменту, на оновлення навчальної бази установи. Новий контекст дошкільної освіти змушує педагогів змінювати свою роль у реалізації освітніх програм, педагог має активізувати процеси самовиховання та саморозвитку, ознайомлюватися з новими ідеями, оволодівати новими освітніми технологіями, співпрацювати з батьками своїх вихованців. Тому стає актуальним визначення стратегічних пріоритетів розвитку закладу та шляхів їхньої реалізації. Нова Програма визначає стратегічні пріоритети розвитку закладу дошкільної освіти, започатковує організаційні шляхи її реалізації, обґрунтовує ресурсні потреби. Вона скеровує педагогів до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства та держави на засадах європейських вимірів якості освіти. Програма містить комплекс методичних, матеріально-технічних, управлінських проектів із визначенням шляхів їх реалізації та джерел фінансування. У ній максимально враховано суспільні потреби батьків щодо рівня освіти, розвиток науково-інформаційних технологій, досягнення в галузі педагогічних новацій. Програма розвитку закладу дошкільної освіти на 2018 – 2023 роки покликана суттєво покращити матеріально-технічне забезпечення закладу.
1.Паспорт Програми розвитку
Підставою для розробки програми є необхідність удосконалення змісту діяльності навчального закладу.
Нормативно-правова база
– Конституція України;
– Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року; – Закони України:
* «Про освіту»,
* «Про дошкільну освіту».
* «Про охорону дитинства»;
* «Про захист персональних даних».
– Розпорядження Кабінету Міністрів України:
* від 27.08.2010 № 1721-р «Про схвалення Концепції Державної цільової програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року»; ·
– Накази Міністерства освіти і науки України:
* від 13.09. 2010 № 868 «Про виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 785»;
* від 01.10.2010 № 912 «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивної освіти».
* від 11.10.2017р. лист № 119-249 «Щодо організації взаємодії ЗДО з батьками вихованців».
* від 19.04.2018р. лист № 1\9-249 «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти»
Розробники Програми Заклад дошкільної
Авторський колектив директор ЗДО – Генералова Л.П.
Учасники програми Трудовий колектив дошкільного навчального закладу, громадські організації та сім’ї вихованців закладу.
Мета Створити сучасний освітній простір у закладі, що забезпечить потреби дітей у якісній освіті та потреби педагогів у розвитку власної професійної компетентності.
Завдання
– створити умови для формування здоров’я збережувального середовища в навчальному закладі;
– здійснення особистісно-орієнтованого підходу у становленні цілісної особистості дошкільника;
– забезпечити якісне управління освітнім процесом та системне підвищення якості дошкільної освіти на інноваційній основі;
– розвиток профільного спрямування закладу;
– створити належні умови для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик;
– оптимізувати роботу з батьками та громадськістю.
Терміни реалізації 2018-2023рр
Структура Програми
Вступ
Ресурсне забезпечення Програми
Розробка та реалізація механізмів залучення додаткових фінансових та матеріальних ресурсів з метою удосконалення матеріально-технічної та методичної бази закладу; підвищення ефективності надання освітніх послуг, формування іміджу закладу.
2.1. Загальна характеристика закладу дошкільної освіти
2 групи
У ЗДО створені сприятливі умови для формування життєвої компетентності дошкільників.
Штатний розпис відповідає вимогам типового. Кількість працівників 9\ за штатним розписом 9\, з них:
– 3 педагогічних ,
– 6 обслуговуючого персоналу .
Головною метою ЗДО є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, створення сприятливих умов для особистісного становлення і творчої самореалізації кожної дитини, для її фізичного, розумового і духовного розвитку, формування її життєвої компетентності.
Діяльність колективу ЗДО спрямовується на реалізацію основних завдань дошкільної освіти:
2.2. Аналіз діяльності ЗДО
Напрямок діяльності | Сильні сторони (Потенційні внутрішні переваги) | Слабкі сторони (Потенційні внутрішні недоліки) |
Організація освітнього процесу | 1.Чітке блочно-тематичне планування освітнього процесу. 2. Широке впровадження ІКТ-технологій в освітню роботу закладу. 80 % педпрацівників володіють комп’ютером. 3.Належний розвиток, навчання, виховання дітей дошкільного віку, підготовка до навчання в школі 4.Організація гурткової роботи в ДНЗ. 5. Належний рівень програмно-методичного забезпечення для успішної організації освітнього процесу. 6.Гнучкість, диференціація педагогічного процесу . 7.Високий показник власних напрацювань колективу: \10 виданих методичних посібників\, 8 «вихователів-методистів», 14педагогів мають вищу категорію. 8.Впровадження в практику роботи інновацій. 9. Наявність мультимедійного обладнання для проведення освітньго процесу. 10.Участь та призові місця педагогічного колективу в міських та обласних конкурсах. | 1. 1. Недостанє забезпечення матеріально-технічної бази сучасним стандартам. |
Кадрова політика, управління персоналом | 1.Ефективний менеджмент, перевага демократичного стилю управління. 2.Належний рівень професійної компетентності персоналу. 3.Моральна і психологічна згуртованість колективу. 4. Чіткість в розподілі та якісне виконання обов’язків. | |
Маркетинг | 1. Позитивний імідж дошкільного закладу в місті. 2. Висвітлення інформації про діяльність дошкільного закладу на веб-сайті дошкільного закладу. 3. Участь закладу в інтернет конкурсах. | |
Інновації | 1. Активне використання та впровадження педагогами інноваційних та педагогічних технологій в освітній процес. 2. Систематичне використання в освітньому процесі проектної технології. 3. Впровадження в роботу з дітьми інтегрованої зображувальної діяльності. | 1. Недостатність фінансування для більш широкого впровадження та використання інноваційних технологій, альтернативних методик |
Фінансування | 1.Стабільність бюджетного фінансування. | 1.Недостатність коштів на незахищених статтях. 2. Недостатність фінансування для забезпечення стимулюючих виплат педагогам. |
Матеріально-технічне забезпечення | забезпечення комп’ютерною технікою (50% за рахунок збереження особистих речей на робочому місці) |
2.3. Мета, завдання, принципи роботи та пріоритетний напрямок розвитку дошкільного навчального закладу
Виходячи з аналізу діяльності закладу дошкільної освіти «Журавлик» ми визначили мету Програми:
Створити сучасний освітній простір у закладі, що забезпечить якісну освіту дітям та розвиток власної професійної компетентності педагогам.
Завдання програми:
Діяльність закладу спрямована на забезпечення якісної і доступної освіти, гармонійного та різнобічного розвитку дитини дошкільного віку.
Напрями діяльності закладу дошкільної освіти:
Принципи роботи за Програмою:
Умови реалізації програми:
Очікувані результати:
І. Проект «Здоров’язбережувальне середовище»
II.Проект «Кадри»
III. Проект «Предметно-розвивальне середовище»
ІV. Проект «Соціально-психологічний супровід навчально-виховного процесу»
VІ.Проект «Матеріально-технічне забезпечення»
Очікувані результати
Основними результатами програми розвитку закладу дошкільної освіти №39 будуть системні позитивні зміни в його діяльності, зокрема:
– створені соціально сприятливі умови для здобуття дошкільної освіти;
– сформоване свідоме ставлення дітей до власного здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності;
-підвищення рівня фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі;
-сформований морально-духовний розвиток дитини,ціннісне ставлення до природи, культури, людей, власного «Я»; здатність приймати самостійні рішення, здійснювати свідомі вибори, відповідально самовизначатися, проявляти свій потенціал;
-в дітей сформовані вміння та навички, необхідні для продовження освіти в школі;
– раціонально використовуватимуться освітні інновації, ідеї передового досвіду та розроблятимуться власні педагогічні технології, що сприятимуть підвищенню якості освітнього процесу ; -створені сприятливі умови для підвищення теоретичної, методичної, практичної та психологічної підготовки педагогічних кадрів ;
-буде покращена матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти;
– буде висока результативність надання додаткових освітніх послуг; – буде забезпечена активна участь громадськості, батьків до формування освітньої політики закладу.
Контроль, корекція програми
Системний моніторинг реалізації Програми та її фінансування; участь батьків і громадськості у незалежному оцінюванні якості освіти
І проект «Здоров’язбережувальне середовище»
Мета проекту – залучення дітей до здорового способу життя в умовах дошкільного навчального закладу та сім’ї, формування мотиваційної установки на здоровий і активний спосіб життя педагогів і дітей.
Завдання:
Пріоритети:
– здоров’я дітей
– загартовуючі заходи
– оптимальний руховий режим
Заходи з реалізації проекту:
№ п\п | Зміст заходу | Термін виконання | Виконавець |
1. | Впроваджувати в практику роботи нетрадиційні методи, альтернативні технології, освітні програми щодо формування здорового способу життя дошкільників. | 2018-2022 | директор , вихователь- методист, інструктори з фізкультури та плавання, вихователі груп |
2. | Впроваджувати в практику роботи закладу дошкільної освіти оздоровчих технологій. | Постійно | Вихователь – методист, педагоги |
3. | Забезпечувати ЗДО методичною літературою з окресленої проблеми. | Постійно | директор , вихователь- методист |
4. | Систематично здійснювати медико-педагогічний контроль за фізичним розвитком дітей. | Постійно | директор , вихователь- методист, старша медична сестра |
5. | Організувати проведення з педагогами соціально-педагогічних, психологічних та валеологічних майстер-класів та тренінгів з метою удосконалення здоров’язберігаючого середовища в ЗДО та в родинах вихованців | 2018-2022 | Вихователь- методист психолог |
6. | Запровадити комплекс заходів щодо попередження травмування та нещасних випадків під час освітнього процесу | 2018-2022 | директор |
7. | Контролювати відповід-ність дотримання Держав-них санітарних норм та правил «Влаштування, обладнання, утримання дошкільних навчальних закладів та організації життєдіяльності дітей» \ 2013р\ | Постійно | директор , старша медична сестра, завгосп |
8. | Проводити моніторингові спостереження з питань мотиваційного ставлення педагогів до свого здоров’я та здоров’я дітей. | Щорічно | директор, вихователь- методист, практичний психолог |
10. | Висвітлювати питання формування здорового способу життя на сайті ЗДО | Щорічно | директор , вихователь- методист |
11. | Поповнити спортивне обладнання для занять з фізкультури. Забезпечувати косметичний ремонт спортивного майданчика та поповнити його спортивним обладнанням. | 2018-2022 | директор |
Очікувані результати:
II проект «Кадри»
Мета проекту – забезпечення умов для розкриття творчого потенціалу, самореалізації та самовираження всіх суб’єктів освітнього процесу.
Завдання:
Пріоритети:
– якісне управління освітнім процесом;
– ефективність освіньої роботи;
– підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
Заходи з реалізації проекту:
№ п\п | Зміст роботи | Термін виконання | Виконавець |
1 | Моніторинг якості професійної діяльності педагогів ЗДО (проведення тестування, ) | за потребою | директор, вихователь – методист, практичний психолог |
2 | Відповідно до атестації забезпечувати проходження курсів підвищення кваліфікації. Ведення зошита самоосвіти педагогів. | 2018-2023 | директор , вихователь – методист, педагоги |
3 | Сприяти забезпеченню закладу дошкільної освіти кадрами з фаховою освітою. | 2018-2020 | директор |
4 | Доукомплектувати дошкільний заклад необхідною комп’ютерною технікою. | До 2022 року | директор, вихователь – методист |
5 | Проводити атестацію педагогів, як форму виявлення рівня кваліфікації, що спонукають до професійного вдосконалення. | 2018 – 2023 | директор, вихователь-методист |
7. | Впроваджувати ІКТ технології в освітній процес ЗДО. | 2018- 2023 | вихователь-методист, всі педагоги |
8. | Здійснити поступовий перехід до інтегрованої освітньої діяльності в ЗДО. | 2018-2021 | вихователь-методист, вихователі груп |
9. | Підтримувати видавничу діяльність педагогів закладу. | 2018-2023 | всі педагоги |
10 | Вивчати, узагальнювати та поширювати передовий досвід педагогів закладу, матеріали висвітлювати в засобах масової інформації. | 2018-2023 | директор, вихователь-методист |
Очікувані результати:
IІІ проект «Виховання і розвиток особистості дитини»
Мета проекту – забезпечити особистісне зростання кожної дитини з урахуванням її нахилів, здібностей, індивідуальних, психологічних та фізичних особливостей.
№ | Зміст роботи | Термін виконання | Виконавець | |
1. | Поповнювати розвивальне предметне середовище в групових кімнатах згідно з Типовим переліком обов’язкового обладнання. | По мірі необхідності | Педагоги | |
2. | Створити осередок для ігор типу «Лего» в старших групах . | 2018- 2022 | Педагоги | |
3. | Продовжити практику проведення в ЗДО свят та розваг народознавчого спрямування. | Щорічно | Вихователь-методист, педагоги | |
4. | Розробити інтелектуальні карти відповідно до блочно-тематичного планування | 2018-2020 | Вихователь-методист, творча група педагогів | |
5. | Впроваджувати нові форми, методи та засоби роботи для підвищення пізнавальної активності дітей. | Постійно | Педагоги | |
6. | Розробити систему занять та дидактичне забезпечен-ня для роботи з вивчення віршів за допомогою мнемотехніки. | 2018-2019 | Вихователь-методист, педагоги | |
7 | Використовувати ІКТ у роботі з дітьми дошкільного віку | Постійно | Педагоги | |
8 | Розробити відеопрезента-ції, презентації пізнаваль-ного характеру відповідно до блочно-тематичного планування | 2018-2022 | Вихователь-методист, педагоги | |
Соціально-моральний розвиток | ||||
1. | Розробити картотеку інтегрованих занять для дітей, спрямованих на розвиток родинно-побутової та соціально-комунікативної компетенції | 2018-2022 | Вихователь-методист, педагоги | |
2. | Розробити дидактичне забезпечення інтегрованих занять спрямованих на формування основ духовно-моральних якостей. | 2018-2022 | Вихователь-методист, педагоги | |
3. | Удосконалювати роботу з формування у дошкіль-ників правової культури. | 2018-2022 | Вихователь-методист | |
1. | Розробити систему роботи з навчання дітей розпові-данню за сюжетними картинами А.М.Богуш «Запрошуємо до розмови». | 2018-2019 | Вихователь-методист, педагоги | |
2. | Продовжувати впроваджу-вати в практику роботи з дітьми прийоми мнемотехніки | 2018-2022 | Педагоги | |
3. | Поповнити групові осередки портретами видатних письменників, поетів, художників України | 2018 | Директор, вихователь-методист | |
1. | Продовжувати використо-вувати на заняттях з образотворчої діяльності нетрадиційні техніки зображувальної діяльності. | 2018-2022 | Педагоги | |
2. | Активізувати роботу з ознайомлення дітей із предметами народного декоративно-ужиткового мистецтва народів Закарпаття. | 2018- 2020 | Педагоги | |
3. | Оформляти тематичні виставки робіт дітей та батьків. | Постійно | Вихователь-методист, педагоги | |
4. | Сприяти роботі образотворчого гуртка «Вмілі ручки» | Щорічно | Керівник гуртка | |
5. | Забезпечити діяльність хореографічного гуртка | Щорічно | Керівник гуртка | |
6. | Поповнити костюмерну дошкільного закладу нови-ми костюмами для ігор-драматизацій, театральні куточки в групах новими видами театрів. | 2018-2022 | Директор | |
7. | Проводити в ЗДО виставки предметів народного декоративно-ужиткового мистецтва народів Закарпаття. | 2019-2022 | Вихователь-методист, педагоги | |
Завдання:
Пріоритети:
Заходи з реалізації проекту:
Очікувані результати:
ІV Проект «Соціально-психологічний супровід освітнього процесу»
Мета проекту:
– повноцінний особистісний та інтелектуальний розвиток дітей, захист психічного здоров’я шляхом здійснення психологічної експертизи і діагностики, соціально-психологічної корекції, профілактики, соціальної реабілітації, психологічної просвіти всіх учасників освітнього процесу.
Завдання:
Пріоритети:
Заходи з реалізації проекту:
№ з/п | Зміст заходу | Термін виконання | Виконавець |
2 | Запровадження системного проведення соціально-педагогічних та психоло-гічних досліджень щодо актуальних питань розвитку вихованців на різних вікових етапах та виявлення найбільш болючих проблем навчання і виховання | Постійно | Практичний психолог |
3 | Проведення діагностики готовності дітей до шкільного навчання | щорічно | Практичний психолог |
4 | Використання прийому випереджувального навчання при підготовці дітей до школи | 2018-2022 | Практичний психолог, педагоги |
5 | Використання нетрадиційних форм роботи (казкотерапія, піскотерапія) під час адапта-ційного періоду дітей в ДНЗ | постійно | Практичний психолог |
6 | Проведення циклу тренінго-вих занять для всіх учасників освітнього процесу «Емоцій-не благополуччя учасників освітнього процесу» | постійно | Практичний психолог |
7 | Проведення циклу тематич-них семінарів «Формування сучасного іміджу сучасного педагога» | 2018-2019 | Практичний психолог |
8 | Подання матеріалів з досвіду роботи в періодичні видання | 2018-2020 | Практичний психолог |
Очікувані результати:
V проект «Дошкільний заклад – сім’я. Педагогіка партнерства.»
Мета проекту – підвищити авторитет і роль сім’ї у вихованні і соціалізації дітей дошкільного віку, формувати сучасну педагогічну культуру батьків.
Завдання:
Пріоритети:
№ з/п | Зміст заходу | Термін виконання | Виконавець |
2 | Батьківська конференція «Готовність сім’ї та дитини до навчання в школі» | щорічно | Директор, вихователь-методист |
3 | Діяльність консультатив-ного центру для батьків | Протягом року | Вихователь- методист, педагоги |
5. | Проведення конкурсів, виставок | Щорічно | Директор, вихователь-методист |
6. | Проведення майстер-класів для батьків. | Постійно | вихователі, керівник гуртка |
7. | Проведення фестивалю «Співоча родина» | Щорічно (лютий) | Директор музкерівники |
8. | Залучення батьків до участі в освітньому процесі групи, розвагах, святах | Протягом року | Педагоги ЗДО |
9. | Проведення спортивного свята «Тато, мама і Я – спортивна сім’я» | Щорічно в день сім’ї | Інструктор з фізвиховання, педагоги, батьки |
10 | «Ефективне спілкування батьків з дітьми» психологічні тренінги | 2018-2019 | Директор, вихователь- методист, практичний психолог |
11. | Пропаганда кращого дос-віду сімейного виховання через сайт ЗДО.. | 2018-2023 | Директор, вихователь- методист |
Очікувані результати:
VІ Проект «Матеріально-технічне забезпечення»
Мета проекту: забезпечення в закладі дошкільної освіти належних умов для навчання і виховання відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, технічних та педагогічних вимог.
Завдання проекту:
Пріоритети проекту: здійснення заходів щодо модернізації матеріально-технічної бази ЗДО з урахуванням нормативних вимог.
Очікувальні результати: